Formål
Formålet med denne workshop i innovation er, at skærpe deltagernes forståelse for, hvad der skaber og driver innovation i en organisation.
Indhold
- Hvorfor arbejde strategisk med corporate innovation?
- Best practices for videnbaseret innovation. Hvad kan vi lære af de bedste? Hvad gør nogle af verdens mest succesfulde virksomheder rigtigt – og hvordan gør de det? Her vil I blive præsenteret for ”10 Best Practices”, som kan understøtte jeres bestræbelser på at arbejde systematisk med innovation
- Barrierer og blokeringer: Hvad hæmmer og fremmer innovation i jeres organisation?
- Hvordan skaber I systematisk nyt hos jer?
- Hvordan skaber I som ledelse de rette rammer og kultur for innovation?
Form
Der er tale om en interaktiv workshop, hvor deltagerne kommer til at bruge sig selv 100 procent. Forløbet er konkret og involverende og bygger på korte teoretiske oplæg fra instruktøren, dialog, praktiske øvelser og gruppeforløb med cases og udfordringer hentet fra deltagernes egen virkelighed.
Målgruppe
Denne workshop er målrettet virksomhedens/afdelingens ledelse – eller de mennesker, der har ansvaret for at sikre, at innovation bliver omsat til praktisk handling. Vi definerer innovation som virksomhedens evne til kontinuerligt at skabe, nye, salgbare produkter, services og processer.
Udbytte
Gennem forløbet opnår deltagerne:
- Indsigt i og forståelse for, hvad der driver corporate innovation
- Fælles forståelse for og konkrete bud på, hvordan I – i jeres virksomhed – skaber de bedste rammer for innovation
- Færdighed i at få og udvikle ideer – alene og sammen